logo.yadak.

تلفن : 09122304720

علائم خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی

اطلاع از علائم خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی کمک می کند تا زودتر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.
ماشین لباسشویی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که برخی از این قطعات بسیار مهم می باشند و در کارکرد صحیح ماشین لباسشویی نقش موثری دارند. یکی از این قطعات هیدروستات می باشد که وظیفه تنظیم سطح آب در دیگ دستگاه را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه با مشکلی مواجه شود ، اختلالات زیادی را در دستگاه ایجاد می کند. ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را در رابطه با علائم خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی بیان کرده و شما را با این قطعه آشنا کنیم.
هیدروستات در ماشین لباسشویی به طور کلی دارای دو نوع می باشد. این دو نوع، هیدروستات سه فیشی و شش فیشی می باشند که عملکردشان بسیار شبیه به یکدیگر می باشد.

انواع هیدروستات ماشین لباسشویی چیست؟

1. هیدروستات سه فیشی

این نوع از هیدروستات با استفاده از سه فیش در محل خود قرار گرفته است که دلیل نام گذاری آن نیز همین امر می باشد. طراحی و ساختار این هیدروستات طوری است که آب را به صورت مستقیم و یکنواخت تا زمانی که به مقدار لازم برسد وارد مخزن کرده و پس از پر شدن آن، به یکباره جریان آب را قطع می کند.
هیدروستات های سه فیشی به عنوان هیدروستات های ساده شناخته می شوند و ساختار خیلی پیچیده ای ندارند. همچنین در این هیدروستات ها می توان با استفاده از یک ولوم میزان آبی را که وارد مخزن می شود را تنظیم کرد.

2. هیدروستات شش فیشی

در هیدروستات های شش فیشی نیز همانند نوع سه فیشی، با استفاده از شش فیش به ماشین لباسشویی متصل می شوند. اما تفاوتی که این هیدروستات ها با نوع سه فیشی دارند این است که برخلاف آن ها، آب به صورت یکنواخت وارد مخزن نمی شود.
انتقال جریان آب در این نوع هیدروستات به این صورت است که میزان و شدت آب ورودی در ابتدا کم می باشد و به تدریج افزایش می یابد. دلیل این امر این است که در شروع فرآیند شستشو ابتدا لباس ها به خوبی خیس شوند و سپس شستشو داده شوند.
شدت ورود آب به مخزن هنگامی که به بیشترین حد خود می رسد، روند کاهشی پیدا می کند. به همراه کاهشی شدن روند ورود آب، هیتر ماشین لباسشویی جهت خشک کردن لباس ها روشن می شود.

نحوه فعالیت هیدروستات در ماشین لباسشویی

در ساختار هیدروستات یک شیلنگ وجود دارد که به محفظه فشار که در قسمت زیرین دیگ قرار دارد وصل شده است.هنگامی که با وارد شدن آب به داخل دیگ سطح آن بالا می آید، هوایی که درون شیلنگ قرار دارد فشرده شده و به دیافراگمی که در هیدروستات قرار دارد فشار وارد می کند.
این فشار وارد شده باعث می شود تا هیدروستات دستور قطع جریان آب را به شیر برقی ماشین لباسشویی ارسال کند. خوب است بدانید هنگامی که آب درون دستگاه در حال تخلیه شدن می باشد، تمامی این فرآیند ها به صورت بر عکس انجام می شوند.

علائم خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی
علائم خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی

برخی از علائم خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی

1. فرسوده شدن هیدروستات

هیدروستات یک قطعه الکترونیکی است و همانند سایر قطعات الکترونیکی به مرور زمان دچار فرسودگی می شود.
هنگامی که این قطعه فرسوده و یا خراب می شود دیگر همانند قبل کار نمی کند و عملکرد خود را از دست می دهد. که این امر کاملا طبیعی می باشد.
از این رو پس از مدتی استفاده از ماشین لباسشویی خود خوب است که به فکر تعویض برخی از قطعات آن از جمله هیدروستات باشید.

2. خرابی ولوم تنظیم آب هیدروستات

همانطور که قبلا اشاره کردیم در هیدروستات یک پیچ یا ولوم وجود دارد که با استفاده از آن می توان مقدار آب ورودی به ماشین لباسشویی را تنظیم کرد.
این پیچ گاهی اوقات ممکن است بر ضربه یا عوامل دیگر دچار آسیب شود و عملکرد هیدورستات را مختل کند.
در صورت خرابی این بخش از هیدروستات بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید و آن را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید.

3. استفاده زیاد از مواد شوینده

بیش از حد استفاده کردن از مواد شوینده نیز یکی از دلایلی است که منجر به خرابی هیدروستات می شود.
از آنجایی که هیدروستات وظیفه ورود آب به ماشین لباسشویی را بر عهده دارد و این آب در ادامه با مواد شونیده ترکیب می شود، این قطعه نیز با این مواد سر و کار دارد و به آن ها برخورد می کند.
مواد شوینده اغلب موادی شیمایی می باشند که در صورت استفاده زیاد از آن ها ممکن است آسیب هایی را به قطعات دستگاه از جمله هیدروستات وارد کند.
از این رو توصیه می شود همیشه از مواد شوینده به مقدار مناسب و اندازه ای که توسط تولید کنندگان تعیین شده است استفاده کنید. رعایت کردن این مورد ساده می تواند مانع از خراب شدن قطعه حساسی مانند هیدروستات شده و از پرداخت هزینه های اضافی جهت تعمیر دستگاه جلوگیری کند.

هیدروستات یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی است که عملکرد صحیح ماشین لباسشویی به آن وابسته می باشد. از این رو توصیه می شود در هنگام خرابی این قطعه در صورتی که دانش کافی ندارید به هیچ عنوان خودتان شروع به عیب یابی و تعمیر آن نکنید و این کار را به یک تعمیرکار بسپارید.

در صورت مشاهده علائم خرابی هیدورستات ماشین لباسشویی ، لازم است از تعمیرکار مجاز برای بررسی و رفع مشکل کمک بگیرید .
خرید قطعات یدکی ماشین لباسشویی را می توانید از فروشگاه پرتو یدک انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *