logo.yadak.

تلفن : 09122304720

انواع کمپرسور کولر گازی + علائم خرابی

انواع کمپرسور کولر گازی تا بحال در ساخت آن مورد استفاده بوده اند که هر نوع مزایا و عملکرد خود را دارد .یکی از اصلی ترین قطعات کولر گازی، کمپرسور می باشد که وظیفه آن به طور کلی هدایت گاز مبرد به سمت کندانسور است. این امر به این صورت است که کمپرسور گاز مبرد را فشرده کرده و با افزایش حرارت و از طریق کویل ها آن را به سمت کندانسور هدایت می کند. کمپرسور از آنجایی که قطعه بسیار مهمی در کولرگازی می باشد باید به خوبی از آن مراقبت شود تا مشکلی در آن ایجاد نشود. ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را در مورد انواع کمپرسور کولر گازی بیان کرده و شما را با این قطعه مهم در کولر گازی آشنا کنیم.
کمپرسور ها دارای انواع مختلفی می باشند که در ساخت و طراحی کولر های گازی معمولا از سه نوع آن ها استفاده می کنند.

انواع کمپرسور کولر گازی

1. کمپرسور پیستونی

از قدیمی ترین و ساده ترین نوع کمپرسور های کولر گازی، کمپرسور پیستونی می باشد. این کمپرسور خود نیز دارای دو مدل می باشد. این مدل ها، یک طرفه و دو طرفه می باشند. این کمپرسور عملکردی شبیه به پیستون و سیلندر در خودرو دارد. به این صورت که هر با بار فعالیت پیستون به صورت رفت و برگشت، مقداری از گاز مبرد را که در محفظه کمپرسور وجود دارد را وارد سیلندر کرده و پس از متراکم کردن آن، آن را با فشار بالا به سمت سیستم می فرستد.
به این نوع کمپرسورها به دلیل ساز و کار آن ها، کمپرسور های رفت و برگشتی نیز می گویند.

2. کمپرسور روتاری

کمپرسور روتاری مدت ها بعد از کمپرسور پیستونی تولید شده و به عنوان یک جایگزین برای آن در نظر گرفته شد.
در ساختار این کمپرسور، غلطک هایی به صورت مارپیچ وجود دارد که وظیفه متراکم کردن سیال را بر عهده دارند. این کمپروسور، کمپرسور دوار نیز نامیده می شود که علت آن وجود همین غلطک ها می باشد.
کمپرسور های روتاری به دلیل ساختاری چرخشی که دارند، در مقایسه با کمپرسور های پیستونی بازدهی بالاتری دارند. علاوه بر این، این کمپرسور ها بهینه تر می باشند و صدای کمتری در هنگام کار تولید می کنند.
این کمپرسور ها دارای ظرفیتی بین 7000 تا 36000 می باشند و معمولا هنگامی از آن ها استفاده می شود که حجم فشار هوا زیاد باشد.

3. کمپرسور اسکرال

کمپرسور اسکرال یا کمپرسور مار پیچی، دارای یک مار پیچ متحرک می باشد که بر خلاف عقربه های ساعت حرکت می کند.
این مارپیچ وظیفه دارد که هوا را به داخل دستگاه هدایت کرده، و در محفظه هوا از آن نگهداری کند. کمپرسور اسکرال همچنین دارای دو پره مار پیچی نیز می باشد که جهت پمپ یا تراکم مایعات و گاز ها از آن ها استفاده می شود.
این کمپرسور در مقایسه با سایر کمپرسور ها از قدرت بیشتری برخور دار است و ابعاد نیز بسیار کوچک تر می باشد. کمپرسور اسکرال با ایجاد صدای بسیار کمی و بدون هیچگونه لرزشی فعالیت می کند.
همچنین خوب است بدانید که این کمپرسور ها مصرف انرژی بسیار پایینی دارند. از آنجایی که این کمپرسور مزایای بسیاری دارد و زیاد از آن استفاده می شود، آن را با ظرفیت بالا تولید و در بازار عرضه می کنند.

انواع کمپرسور کولر گازی
انواع کمپرسور کولر گازی

برخی از علائم خرابی کمپرسور کولر گازی

1. کمبود گاز مبرد

یکی از مهم ترین علائمی که نشان دهنده خرابی کمپرسور است، کمبود گاز مبرد می باشد.
به طور کلی فرآیند سرد سازی و ایجاد باد خنک با استفاده از این گاز صورت می گیرد. از این رو هنگامی که این گاز با کمبود مواجه شود در پخش کردن هوای خنک اختلال ایجاد شده و باعث ایجاد مشکل برای کمپرسور می شود.
کمبود گاز مبرد از این جهت برای کمپرسور مشکل ایجاد می کند که با کمبود آن، فشار زیادی به کمپرسور وارد شده و به تدریج باعث خراب شدن آن می شود.

2. ایجاد صدای زیاد از پنل خارجی

گاهی اوقات ممکن است از سمت کندانسور کولر گازی که معمولا در فضای باز و خارج از محیط منزل نصب می شود، صدا های غیر معمول و بلندی به گوش برسد.
خوب است بدانید که کمپرسور در این قسمت از کولر گازی قرار گرفته است. در صورتی که این بخش با مشکل مواجه شده باشد، هنگام روشن کردن کولر گازی از آن صدا هایی به گوش می رسد.
این صدا ها نشان دهنده وجود مشکل در کمپرسور می باشد که باید هر چه سریع تر جهت برطرف کردن مشکل آن اقدام کنید.

3. کاهش جریان هوای دمیده شده

یکی دیگر از علائمی که حاکی از خرابی کمپرسور است، کاهش جریان هوایی است که کولر گازی وارد محیط می کند.
کولر گازی در حالت عادی با استفاده از بلوور فن، هوای خنک را به صورت یکنواخت در محیط اتاق پخش می کند. هنگامی که در این عمل اختلال شود و جریان هوا با نوسان در محیط دمیده شود، می توان نتیجه گرفت که در کمپرسور دستگاه مشکلی ایجاد شده است. خوب است بدانید که کاهش جریان هوای توزیع شده از اولین علائمی است که به شما در رابطه با خرابی کمپرسور هشدار می دهد.

گفتیم که کمپرسور از مهم ترین و اصلی ترین قطعات کولر گازی می باشد و نیاز مند توجه است. اما ممکن گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی و یا به مرور زمان و فرسودگی دستگاه، این قطعه با مشکلاتی مواجه شود. در این مواقع توصیه می شود جهت عیب یابی و برسی آن حتما از یک تعمیر کار کمک بگیرید و خودتان شروع به تعمیر کردن آن نکنید. زیرا این قطعه بسیار حساس می باشد و تعمیر کردن آن بدون دانش کافی ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را برای دستگاه ایجاد کند.

برای خرید انواع کمپرسور کولر گازی ، با فروشگاه پرتو یدک تماس بگیرید . پرتو یدک انواع کمپرسور کولر گازی با برندهای معتبر عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *